Fòrum Sant Sebastià

Què fer a Sant Sebastià ?

El proper mes volem fer una escapada a Sant Sebastià, ens han comentat que és molt bonica, tot i que tenim dubtes per si plou. Algú que visqui a Sant Sebastià o que l'hagi visitat em pot fer un resum de què fer a Sant Sebastià en un cap de setmana? Llocs interessants per visitar, alternatives si plou, alguna activitat amb nens, algun bon lloc per dinar o sopar, ...

Gràcies.

(*) Aquesta pregunta ha estat traduïda ( veure el text original en espanyol ).

Re #1: Què fer a Sant Sebastià ?

Prenc nota de tot el que m'heu comentat, pel que m'havien explicat les meves amistats sabia que Sant Sebastià és una ciutat que val la pena visitar, però m'heu acabat de convèncer. Confiar que no faci molt mal temps.

Moltes gràcies a les dues, les vostres respostes m'han estat molt útils.

(*) Aquesta resposta ha estat traduïda ( veure el text original en espanyol ).

Re #2: Què fer a Sant Sebastià ?

Nosaltres vam anar amb uns amics al Festival de Jazz de Sant Sebastià i la veritat és que la ciutat em va enamorar. El bon ambient que hi havia als concerts de la Platja de Zurriola era al·lucinant.

És una ciutat per la qual no et canses de passejar, per totes bandes trobes edificis molt bonics la majoria construïts a finals del segle XIX quan la ciutat es va posar de moda com a ciutat d'estiueig entre la reialesa europea. Personalment em va agradar molt l'Hotel Maria Cristina, encara que només ho vaig poder gaudir per fora, també és molt senyorial el Teatre Victòria Eugènia i que dir de l'ajuntament de Sant Sebastià que a més a més està al costat del mar.

Una altra cosa que li dona un aire molt senyorial a la ciutat són els seus ponts sobretot el de Maria Cristina i el de Santa Caterina, em van recordar molt a París. Molt a prop del pont de Maria Cristina hi ha la Catedral del Bon Pastor una visita obligada.

El passeig de La Concha també és molt maco, sobretot la zona on hi ha l'entrada principal a la platja amb els dos rellotges. No et perdis el Peine del Viento que està al final de la platja d'Ondarreta, quan nosaltres vam estar no hi havia cap temporal però tot i així al vespre el mar colpejava amb força i era realment un espectacle.

Sobre llocs per prendre pintxos nosaltres vam anar a l'aventura, hi ha força bars. El que més ens va agradar és un bar que estava molt a prop del passeig de La Concha, darrere de l'hotel Londres, es diu Sant Marcial. Tenien unes croquetes grans que en diuen Gavillas, farcides de pernil i formatge, que eren per llepar-se els dits.

4     0      ... seguir llegint »

Hotels econòmics a Sant Sebastià

Re #3: Què fer a Sant Sebastià ?

No dubteu a venir a Sant Sebastià us agradará molt. Malauradament en aquesta època de l'any no us podreu banyar a la platja de La Concha però si el temps acompanya mínimament podreu gaudir del seu passeig marítim i de les meravelloses vistes de la Illa de Santa Clara. El passeig marítim de La Concha és molt maco i mitjançant un túnel connecta les dues platges que formen la badia de La Cocha ( Ondarreta i Kontxa ). A l'altura del túnel es troba el Palau de Miramar, una antiga residència reial actualment propietat de l'ajuntament de Sant Sebastià. Al Palau de Miramar es celebren moltes activitats vinculades a la ciutat com els cursos d'estiu de la Universitat del País Basc o les festes del Festival de Cinema de Sant Sebastià. El Palau de Miramar no es pot visitar, però els seus jardins si i les vistes de la badia de la Concha des dels seus jardins és espectacular.

La badia de la Concha té una muntanya a cada extrem, la muntanya Igueldo a l'esquerra i la muntanya Urgull a la dreta. La muntanya Urgull actualment és un parc per passejar i relaxar-se però històricament sempre va ser una zona fortificada des de la qual es va defensar la ciutat en multitud de conflictes, el pitjor d'ells durant l'ocupació francesa que va acabar destruint tot el centre històric de Sant Sebastià. Curiosament tota aquesta destrucció la van portar els anglesos que van alliberar la ciutat de les tropes franceses que s'havien refugiat a la ciutat després que els derrotessin a Vitòria 😡. Coses de la història.

Tota la muntanya Urgull està plena de restes que recorden el seu passat com a fortalesa militar, com els canons de la Bateria de les Dames, o les diferents fortificacions actualment convertides en miradors. A la part superior hi trobareu el castell de la Mota sobre el qual hi ha la figura del Sagrat Cor, un dels monuments més fotografiats de Sant Sebastià. Si fa mal temps i hi ha temporal al Cantàbric un dels millors llocs per veure com trenquen les onades contra la escullera és el Baluard del Mirador de la muntanya Urgull.

Als peus de la muntanya Urgull venint des del passeig marítim trobareu un petit Museu Naval i l'aquari de Sant Sebastià que tampoc és molt gran però que si teniu temps us recomano que visiteu, està molt bé. Si aneu amb canalla l'aquari de Sant Sebastià és una parada obligada, ho passaran en gran.

Des de la muntanya Urgull s'arriba fàcilment a la part vella de Sant Sebastià. Allà hi ha una gran quantitat de bars on poder gaudir d'uns txikitos i dels famosos pintxos de Sant Sebastià. La meva recomanació és que us perdeu una mica per la part vella, allà trovareu la Plaça de la Constitució que és on es fa la Tamborrada, el carrer Major amb la impressionant Basílica de Nostra Senyora del Cor al fons i la no menys imponent Església de Sant Vicent, que és l'església més antiga de Sant Sebastià.

Al costat de l'església de Sant Vicent, a la plaça Zuloaga, hi ha el Museu San Telmo un antic convent reconvertit en museu d'història de la ciutat de Sant Sebastià i de la cultura basca en general on s'exposen obres de Chillida i Oteiza entre d'altres .

Com he comentat, en l'altre extrem de la badia de La Concha es troba la muntanya Igueldo. Es puja amb un funicular i en el seu cim hi ha un parc d'atraccions dels de principis del segle passat. Si aneu amb adolescents no els agradarà, però si aneu amb nens entre la pujada amb funicular i les atraccions del parc et puc assegurar que ho pasareu molt bé. Des del cim de la muntanya Igueldo podreu gaudir de les millors vistes de Sant Sebastià. A la part inferior de la muntanya Igueldo hi ha el famós Peine del Viento de Chillida.

Espero haver-te convençut de venir a Sant Sebastià, si no et sembla suficient puc seguir. No deixeu de venir perquè faci mal temps, a més de tot el que us he explicat, contemplar en un dia de temporal el Cantàbric envestint contra el Peine del Viento ja justifica el viatge.

Qualsevol dubte pregunteu,

Salutacions.

9     0      ... seguir llegint »

Què fer a Sant Sebastià

Què fer a Sant Sebastià

Millors ofertes hotels a Sant Sebastià

Hotels a Sant Sebastià

NH Collection San Sebastián Aranzazu
8.8
Fabulós  

2588 opinions

Hotels a Sant Sebastià

One Shot Tabakalera House
8.6